{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Over 10 kaniner-kærlighed til dem alle?
  • #1   8. mar 2012 Det er bare dig. Selvfølgelig er der kærlighed nok til alle ens kæledyr. Vi har alle en grænse, men hvis man vælger at have 10 kaniner er det forhåbentlig fordi at man elsker dem og sagtens kan passe dem,

  • #2   8. mar 2012 Nej det er ikke svært, man skal bare ikke anskaffe sig flere kaniner end man kan klare! smiley

  • #3   8. mar 2012 Okay(-: Jeg har 5, og vil så gerne have en til men jeg er så bange for at jeg kommer til at glemme de andre lidt(-:

  • #4   8. mar 2012 Vi er to og har pt. 28 kaniner
    Og der er bestemt nok kærlighed til dem alle sammen.

    Det handler om hvordan man disponere ens tid smiley


  • #5   8. mar 2012 Jeg har 3 og jeg vil ikke have flere. Som Stald Lyng siger handler det om selv at kunne sige stop.

  • #7   9. mar 2012 Hvis folk tid og lyst så kan man sagtens give kærlighed til over 10 dyr. Det er jo noget folk vælger når de anskaffer sig dyret smiley

    Jeg ville selv ikke have tid da jeg har en hest som står en time væk fra mig. Så den tager rigtig meget tid. Bruger 3-5 timer om dagen på den krikke.

    Jeg har ligenu 5 marsvin og de får massere af kærlighed. De kommer dog ikke ud af buret hver dag, men det synes jeg heller ikke gør noget da de har massere af burplads. Men jeg hilser selvfølgelig på dem gennem tremmerne og giver dem grønt smiley


  • #8   9. mar 2012 Jeg havde en gang 22 kaniner på samme tid, og ja, der vil jeg ærligt indrømme at jeg havde taget munden for fuld. Med skole og diverse andre ting, var det svært at give opmærksomhed nok til dem alle, derfor koncentrerede jeg mig mest om hannerne da pigerne gik sammen i vores store kaningård og havde selvskab i hinanden. Min søster havde marsvin som hun passede, min far høns, men min mor var heldigvis lige så vild med kaninerne som jeg. Grunden til jeg var endt op med så mange kaniner var, at vi fik et kuld kaninunger som vi havde intentioner om at sælge videre, men da de så var kommet til verden, et kuld på 9, så var de jo alle åh så søde.
    Bløde som vi er nænnede min mor og jeg ikke at gå af med dem, og så steg antallet jo lige fra 13 til 22. 14 drenge og 8 piger. Så der blev da også lige bygget en masse 2 x 2 burer til de ny ankommende drenge. Til sidst så vi dog "skæbnen" i øjnene, og fandt gode hjem hos familie og venner til 2 af pigerne og halvdelen af drengene (alle ungerne), ikke fordi de havde det dårligt, men fordi de var så kærlige sjæle synes vi de fortjente et liv med mere opmærksomhed end ½ time om dagen hver - vi besluttede derefter at vi aldrig skulle have unger igen når vi i forvejen havde så mange, haha smiley

    Jeg har nu 5 marsvin, en skægagame, 2 rotter, 3 katte, 2 hunde, fisk, 5 høns og 4 dådyr.
    Jeg skal ikke have gnavere eller kaniner igen, efter dem jeg har er døde - ikke fordi jeg ikke elsker dem - men fordi jeg har valgt at koncentrere mig om uddannelse og andre arter i fremtiden.
    Jeg er hjemmestuderende, så de dyr jeg har nu får dog alt den opmærksomhed de kan ønske - af og til tror jeg de bliver lidt træt af mig fordi jeg er på dem så ofte, haha.
    Det skal dog siges at jeg aldrig har svigtet mine dyr, ang. kærlighed, hebredstjek, pleje, ernæring, livskvalitet, forhold osv. og jeg har altid sat mig ind i dyret inden jeg adoptere det.
    <i>
    Mit råd vil være at, selvom det er svært at se ind i fremtiden, så tag et kig på din fremtid de næste 5-8+ år (kaninernes levetid) - tror du at du har tid til så mange kaniner på det tidspunkt?
    Hvis du har tid og gerne vil, så er det ikke et problem at have mange dyr - men man skal bare altid huske at jo flere dyr der kommer, jo flere regninger skal betale og jo flere timer skal sættes af til pasning og pleje, uanset hvad.


  • #9   9. mar 2012 Jeg har 18 dyr her hjemme, jeg når at gi' kærlighed til mine gnavere/kaniner, min hund og alle kattene smiley
    Det er ikke "svært" på nogle måde, hvis man ikke ville ku' gi' kærlighed til dem, ville man nok ikke købe så mange smiley


  • #10   9. mar 2012 Synes der er noget fornuft i det SjazzMean skriver med kursiv til sidst smiley
    Jeg skulle have haft en til kanin, men da jeg regner med at flytte til KBH om 2,5 år ca, for at studere, så er det ikke sikkert jeg vil få plads til to kaninbure. Det er ikke engang sikkert at der vil være plads til et, eller at man overhovedet måtte have dyr. Selvom det ærger mig nu, så må jeg se frem smiley

    Og ja, det jeg ellers vil sige, er allerede sagt smiley Man må kende sin egen grænse smiley


  • #11   9. mar 2012 Tusind tak for alles svar!(-:


  • #12   9. mar 2012 Jeg snakkede med en ven om dette emne og vi blev enige om at kærlighed til sine kaniner er at passe dem ordentligt, altså fodre, gøre rent, lade dem motionere, og give dem noget ordenligt gnavemateriale, alt sammen efter dyrets eget behov.

    Mine kaniner har slet ikke brug for at vi tager dem væk fra deres teritorium for at nusse om dem, de er mest trygge ude på altanen, hvor de har alt hvad de behøver - min far giver dem en godbid hver dag og nusser dem lidt på det tidspunkt, men det er ikke et af deres behov, men min fars 'behov'.


  • #13   9. mar 2012 Hvis man skal give nok opmærksomhed til alle 10 kaniner skal man da endten være supermand eller altid gå rundt derhjemme som husmor dagen lang.
    Sry, kan bare ikke forstå hvordan i har tid, hvilket jeg heller ikke rigtigt tror på ;/ Har selv nok i mine dyr, og dem er der kun 3 af (1 hund og 2 marsvin). Personligt har jeg egentlig massere af tid, men hvis de skal nusses og pusles om uden at det bliver af ren og skær pligt, ville jeg ikke have den tid.
    Jeg er enig i det med at man skal kende sin grænse, og det er jo forskelligt fra person til person. Men alligevel har jeg svært ved at tro på de får nok kærlighed, hvis det går langt udover 5 dyr, hvis man også har skole og fritidsinteresser ved siden af.

    Ikke for at lyde uforskammet eller noget, smiley men jeg har aldrig mødt en person som havde 10 kaniner , og de så alle fik massere af kærlighed og opmærksomhed alle sammen.


  • #14   9. mar 2012 Jeg har 5 kaniner, og når jeg fx springer med den ene er de andre i løbegård, og så skifter jeg lige mellem, hvem jeg er sammen med, mens de andre er i løbegård(-:


  • #15   9. mar 2012 Der er jo noget der hedder fritid, Team ESG.

  • #16   9. mar 2012 Simse: Så når i kommer hjem fra skole eller arbejde går i direkte igang med at kæle med alle dyrene.? Tja, det kan jo tage flere timer, og det er også fint nok nogle gør det, men ville nok ikke bruge min tid sådan smiley Syntes godt man bare kan nøjes med et par små gnaver-venner og så også have sin interesser ved siden af. Ikke for at lyde som en eller anden mor, men det er min holdning så jeg er sikker på mine dyr for opmærksomhed og kærlighed nok smiley

    Men jeg er hel ærlig. Jeg tror ikke på det :/. - Det er selvfølgelig noget andet at have et opdræt. Men folk som har 10 kaniner... jeg kan ikke forestille mig et skema hvor hver lille gnaver blev puslet om. Man har jo familie, venner, fritidsaktiviteter og lektierne !(hvis man da går i skole :))
    -Jo, det kan godt være hver af ens gnaver bliver taget op hver dag, men hvor lang tid ?
    Jeg mener at hver gnaver skal være mere oppe end de ti minutter jeg mistænker nogle for kun at have sine gnavere oppe. smiley

    //Team E.S.G. smiley


  • #17   9. mar 2012 ESG der er flere måder at give sine dyr kærlighed på end bare at side og nusse dem!.. mine kaniner vil da 1000 gange hellere bruge en dag i løbegården og så lige blive nusset lidt med når de skal ind, og så får de et dejligt rent bur, plus gulerødder.., det tager ikke flere timer at nusse kaninerne,, tiden flyver afsted når man er sammen med sine dejlige kræ smiley
    Kærlighed til ens dyr er ikke kun at nusse og kæle med dem, men også sørger for at de har det godt, og trives som de skal!(altså har mulighed for at komme ud og bevæge sig som de ville gøre i naturen..


  • #18   9. mar 2012 Og det der høre derunder ^^ smiley


  • #19   9. mar 2012 Nu har jeg heller ikke ti kaniner, har aldrig haft det, og kommer heller ikke til det. (mest af alt fordi min arbejdsdag handler så meget om dyr)

    Men stadig, at fodre tager max. 10 min. at gøre rent tager max. 1½ time, hvilket jeg gøre hver anden uge. Så ca. 10 min. om dagen til kaninerne, så længe de bor udenfor, og 1½ time hver anden weekend - det ser jeg ikke som overdrevent meget tid. smiley
    (og jeg ved at det ikke tager meget længere tid med ti kaniner)

    Jeg ved at når jeg kommer hjem fra en hård arbejdsdag, hvor jeg ikke har lavet andet end at gøre rent hos diverse dyr, er jeg meget smadret og vil bare slappe af og lade op til den næste dag, som jeg gør ved at kigge til mine dyr og ellers bare sidde foran computeren.

    Nu er det jo ikke specielt hårdt at gå i skole, så der har man mere energi og overskud til at passe sine dyr og måske gøre mere ud af det ved at gå til en sport med dem (fx kaninhop).

    Jeg forstår ikke at du ikke tror på, at folk kan passe deres dyr ordentlig selvom de har et større antal af kaniner - så jeg håber, at der er en person eller to som vil ligge et skema ind af deres hverdag.


  • #20   9. mar 2012 >> Stald Lyng << ©: Jeg er enig og dog ikke helt. smiley Mine marsvin kommer selvfølgelig også ud at græsse om sommeren og de løber tit rundt i hjemmet smiley
    Vi har også haft udekaniner, og de var ude hele dagen, men alligevel blev de vilde. Ja selvfølgelig gjorde de det. Jeg kan ikke forbinde opmærksomhed med, at de er ude at løbe udenfor i et bur.
    Det er en selvfølge at de skal trives :), hvis de ikke gør det, burde man ikke have dyr. Længere er den ikke :/. Men udover arbejdet med at rengøre, fodre dem, lukke dem ud og lege, så skal de også have opmærksomhed. Endten ved at kæle, gå tur i snor med dem eller bare ja, være til stede.
    Og nej, det tager selvfølgelig ikke timer at sidde og kæle med dem ;). Det er jo også det jeg ikke helt tror på folk gør, når de får så mange gnavere. smiley
    -Jeg har svært ved at forbinde grundbehovene med kærlighed smiley


  • #21   9. mar 2012 Hvorfor SKAL de have opmærksomhed? Det er det vi mennesker antager som kærlighed, men det er ikke alle dyr der også gør det.
    Mine kaniner og chinchillaer får ikke særlig meget opmærksomhed - men de får nok.
    5-10 min. om dagen til både kaniner og chinchillaer, hvor det er under fodringen, det er hvad de får af opmærksomhed.


  • #22   9. mar 2012 Kaninparadiset - Med hjertet på det rette sted. : Ja, så er man jo så forskellige :). Og jeg siger heller ikke at i alle sidder hjemme i stuer og ignorerer jeres små skattebasser. Langt fra! Men jeg tror ikke alle bruger 8 timer på sine dyr hver dag smiley
    -Men det gør mig glad at høre du har tid og overskud til det liv du lever smiley Det kan man kalde supermandskræfter smiley


  • #23   9. mar 2012 > Simse <: Jeg mener noget andet. Jeg ser dyr som nogle intelligente familiemedlemmer. Ligemeget hvor ukloge de så ser ud smiley
    Kærlighed og opmærksomhed er der plads til herhjemme. Sådan syntes jeg at folks kæledyr burde have det smiley


  • #24   9. mar 2012 Jeg har bestemt heller ikke sagt at dyr er ukloge - dyr er noget af det fascinerende jeg kender til.

    Jeg siger bare, at mine dyr ikke behøver mere end det de får. Også selvom det kun er 10 min. om dagen, hvis de gjorde fik de det selvfølgelig.


  • #25   9. mar 2012 > Simse <: Tja, så har vi ihvertfald forskellige holdninger smiley Men 10 min. er da også bedre end ingenting ..

  • #27   9. mar 2012 Mette snakker du med din kanin en gang om ugen?

  • #28   9. mar 2012 Lyng, jeg "snakker" med mine kaniner en gang hver anden uge. Men så er min far der selvfølgelig for dem en gang eller to hver dag.

  • #29   9. mar 2012 Jeg syntes bare det er lidt.. smiley

  • #30   9. mar 2012 Hvilken del af det?

  • #31   9. mar 2012 > Simse <: Det var ikke meget smiley

  • #32   9. mar 2012 Simse,, jeg skrev at jeg syntes at den tid mette brugte på kaninen i hønsebburet ik var meget.. ikke at den tid du og din far bruger på kaninerne er lidt..
    Uanset hvem der tilser dyrene burde det ikke kun være en gang om ugen smiley


  • #33   9. mar 2012 Nej det er jeg enig i - jeg håber inderligt at hun har skrevet forkert eller at vi har misforstået det.

    Team ESG: Nej, jeg bor ca. 101 km. fra mine dyr, så jeg ser dem ikke meget - dog har det været en gang hver uge her i det nye år, men det er godt nok træls at rejse med offentlig transport så ofte. Det tager alligevel 2½ time hver vej - det vil sige 2½ time om fredagen og 2½ time om søndagen.
    Heldigvis er der "kun" 3½ måned til at jeg flytter hjem igen. smiley


  • #34   9. mar 2012 Marsvin og kaniner er slet ikke ligeså inteligente som os. De lever udelukkende udfra deres instinkter og de vil derfor ikke kunne opfatte at vi giver dem kærlighed når vi nusser dem.

    Disse dyr lever kun på grund af én ting og det er at sørge for artens overlevelse. Og det gør de ved at fokusere på selv at overleve og på at formere sig.

    Groft sagt kan man sige at marsvin og kaniner ikke føler kærlighed. De lever som sagt udelukkende på instinkter.
    Grunden til de passer og plejer deres unger er ikke fordi de elsker dem, men fordi de vil sikre sig at ungerne kan føre deres slægt videre. Ligeså snart ungerne kan klare sig selv så passer moren dem ikke mere, og i kaninens tilfælde udstøder moren ungerne fra hendes territorie når de er gamle nok. Det ville et menneske jo ikke gøre.

    Og grunden til marsvin lever i flok er ikke fordi de elsker hinanden på samme måde som mennesker elsker hinanden. Det er fordi de sammen er stærkest - så kan de advare hinanden hvis der kommer en trussel, de kan hjælpe med at sørge for ungerne og det er også smart de er sammen fordi de så er tæt på en mage de kan formere sig selv.

    Jeg tror på at marsvins socialitet er på grund af det er deres instinkt fordi arten så har bedst mulig chance for at overleve.

    Det samme tror jeg om kaniners "socialitet". Man ville umildbart tænke: " hvis kaniner helst vil have deres eget territorie hvorfor lever de så i kolonier?" og det er jo fordi de står stærkest hvis de er samlet fordi de som marsvinene er tættere på en mage og at de kan advare hinanden.

    Så jeg tror ikke på at de føler kærlighed. I hvert fald slet ikke ligesom os.

    Derfor er de også ligeglade med den nus vi giver dem. De vil hellere være i deres vante omgivelser (buret, løbegården) end de vil sidde og blive nusset.

    Jeg sidder ikke særlig tit og nusser med mine. Til gengæld får de tit lov til at løbe rundt på gulvet eller i sofaen. Jeg nusser dem dog altid lidt hvis de står op ad tremmerne eller de render rundt på gulvet.


  • #35   9. mar 2012 Sig selv = sig med

  • #36   9. mar 2012 C S enig med dig smiley

  • #37   9. mar 2012 Det var det jeg prøvede at sige - CS er vidt lidt bedre til at formulere sig end jeg.

  • #38   9. mar 2012 Ja jeg har vist også skrevet noget lignene længere oppe... god formulering C S smiley hehe

  • #39   9. mar 2012 Tak smiley

  • #40   9. mar 2012 Jeg kommer op på 9 kaniner til maj, når jeg får de dem alle hjem i min egen have. (den ene er min kusines) Og phu ha, det syntes jeg er mange når man lige siger tallet. Jeg altid sagt at jeg kun skulle have et par stykker. Men når jeg så sætter mig ned for at sætte nogle af mine babyer til salg, så kan jeg ikke få mig selv til det. Jeg elsker jo dem alle sammen. Af samme grund bygger jeg også kun 9 bure, så jeg ikke kan tage flere ind. smiley

    Med hensyn til om de får den opmærksomhed de fortjener og motion, så drejer det sig om for mig at have løbegårde nok. Og at dyrene står under halvtag, så det er tørvejr når man fodre. Så gør det ikke mig noget at det tager lang tid at fodre og alle kaninerne får den nussetur de har lyst til, det er ikke dem alle som gider snakke lige meget hver dag.


  • #42   10. mar 2012 Så længe dyret får mad og vand hver dag, og har godt med plads ser jeg ingen problemer i at lade vær med at tage dem ud af buret.
    Mine kaniner bliver kun stresset af at komme væk fra altanen.


  • #43   10. mar 2012 Det kommer også an på bur størrelsen og dyrets individuelle behov.

    Bor kaninen i et almindeligt tremmebur er jeg ret sikker på, at den har brug for daglig motion. Det er ikke nok at tænke på at dyret er ude i en time om dagen, man skal tænke på at den sidder i buret 23 timer i døgnet.


  • #45   11. mar 2012 Jeg ville ikke have så mange dyr da jeg ville få stress hvis jeg skulle sørge for dem alle sammen samtidig med man har skole, arbejde osv. jeg synes ikke man skal få flere end at man har overskud til at snakke med dem alle sammen og lukke dem ud så de kan få noget luft og bevæge sig og ikke sidde i deres bur hele tiden. jeg har 3 dyr og ville godt kunne klare en til men ens liv skal heller ikke kun handle om at passe sine dyre smiley

  • #47   12. mar 2012 Ligenu har jeg 5 kaniner smiley og det er ikke så mange af hvad jeg kan se på andres kommentarer smiley

    Jeg har mine kaniner ude og gå hver dag og har massere af tid, smiley ser frem til et jeg skal have nogle flere smiley


  • #48   15. mar 2012 Jeg har pt 17 kaniner, hvoraf 9 er unger. 6 af dem blev født i dag, og de 3 af dem kan få nye hjem nu :-).
    Jeg synes ikke at jeg mangler tid, eller noget, til hverken dyr, lektier, veninder eller fritid. Jeg går til springning 1 gang om ugen, er henne ved min part mindst 1 gang om ugen, har en veninde med hjem næsten hver uge og har stadig tid til mine 17 kaniner, ene hund, 4 rotter og mine lektier :-).
    Mine kaniner kommer ikke ud hver dag, men jeg har dem oppe hver dag, hvor jeg står 5-10 minutter med dem hver og nusser med dem. Og når det er godt vejr, og jeg er ude ved udekaninerne, har jeg en kanin eller to i løbegård, og skifter så efter 15-20 minutter.
    Jeg har en kanin med oppe på værelset mens jeg laver lektier, og her skifter jeg også når det er ved at være tid til kaninen skal ned og 'på toilet' ;-).

    Og så har jeg den holdning, at hvis folk mener jeg mishandler mine dyr eller ikke giver dem nok opmærksomhed bla bla bla, så er det deres valg at mene sådan ;-).


Kommentér på:
Over 10 kaniner-kærlighed til dem alle?

Annonce